wtorek, 23 lipca 2013

Najlepszy placek mojej babci


Hey dziewczyny! :)

Uwielbiam domowe ciasta!
I choć drygu do gotowania mi natura niestety oszczędziła, to pieczenie (moim skromnym zdaniem) wychodzi mi całkiem nieźle.

Poniżej przedstawiam Wam przepis na placek pochodzący z zeszytu mojej babci, który po pierwsze : nie może nie wyjść, po drugie: jest bardzo smaczny i w dodatku szybki w przygotowaniu.
Szczególnie dobrze smakuje z morelami (dodajcie w tedy więcej cukru! :) i śliwkami! :)



Składniki :
1 opakowanie cukru wanilinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 małych jaj (albo 4 duże)
1,5 szklanki cukru pudru lub drobnego cukru do wypieków
2 szklanki mąki pszennej
 0,5 kostki miękkiej margaryny 
około pół kilo moreli lub śliwek (choć wiadomo ilość zależna jest od tego jaką dużą macie formę ;)

Przygotowanie:
Jajka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę. 
Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Wymieszać.
Następnie dodać miękką margarynę, wymieszać (ja kroję w mniejsze kawałeczki, w tedy szybko łączy się z masą).
Morele umyć, przekroić na połówki, usunąć pestki, oprószyć mąką żeby nie opadły.
 Blachę posmarować odrobinę margaryną, wyłożyć papierem do pieczenia lub oprószyć bułką tartą.
Ciasto wlać na blachę i na górę ciasno ułożyć owoce.
Piec w temperaturze 180 stopni C. przez około godzinę.
Wystudzone ciasto posypać obficie cukrem pudrem.


 

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie,napewno skorzystam z przepisu,uwiebiam takie domowe ciasta;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) W takim razie czekam na wrażenia ;*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za te parę słów :*